Zahajuji výstavbu elektro VeloMobilu, aneb příprava na život bez auta

velomobilMám další sen, jenž proměním v realitu. Delší dobu mě už nebaví jezdit autem. Hlavně starat se o něj, platit pojistky, opravy, benzín, čekat v kolonách, smog a smrad, zkrátka nic proti autům, ale pro mě nadešel čas vyměnit auto za elektro VeloMobil jenž si vyrobím sám 🙂 

Proč už nechci jezdit autem? 🙂
Mimo výše uvedené starosti, hlavně vnitřně s postupnou proměnou mého života mě nebaví někam spěchat a hnát se. Jestli jste viděli film Vesničko má středisková a slyšeli onu památnou větu „Pane doktore vy jste zase kochal“, tak to je přesně můj případ 🙂 né to že jsem skončil v poli, ale jezdit pomalu, rozhlížet se „kochat“ po krásách přírody a v klidu se dostat tam kam potřebuji. Auto tedy nahradím pro pravidelné a krátké cesty do cca 40 km tzv. VeloMobilem.

Co je elektro VeloMobil? krásně vysvětluje wikipédie
citace:“ Velomobil je dopravní prostředek poháněný lidskou silou vybavený karoserií za účelem ochrany jezdce před vlivy počasí a pro zlepšení aerodynamických vlastností vozidla. Nejčastěji svou konstrukcí vychází z lehokol a tříkolek, ke kterým je přidán obal. Existuje několik komerčních výrobců a často jsou velomobily také stavěny nadšenci podomácku. Některé velomobily nechávají hlavu jezdce vykukovat, což umožňuje lepší sledování provozu a chlazení, ale vystavuje hlavu nepřízni počasí.“

Elektro je přídomek, pakliže ke klasickému šlapání se dá přídavný elektromotor a v tu chvíli je z toho malé elektro auto, jenž se dobíjí ze sítě či má umístěný solární panel. Např ukázka fotky elektromobilu ELF.

velomobil-elf

Jaké mám požadavky na VeloMobil jenž budu vyrábět
– Počet míst k sezení 2
– Nosnost dva lidé plus 50 kg náklad
– Přídavný elektromotor a baterie z dojezdem min 60 km
– Solární panel pro nabíjení za jízdy
– Celo zakrytovanou kapotu

V autíčku budou moci oba šlapat, nebo taky jen jeden či nikdo a Velomobil pojede na elektriku. Takže to bude taková společenská událost někam se dostat 🙂

Cena výroby do 60 000 kč včetně všeho příslušenství. Tím pádem nahradím pro sebe nutnost jezdit autem a každý den, za každého počasí budu jezdit Vesicou. Vesica vozidlo je název jenž jsem vozítku dal. Proč? To se dozvíte v některém z dalších pokračování článků o výrobě.

Krok první  – základ podvozku z něhož budu koncepčně vycházet
Vzhled bude velmi originální, ukáži vám ho v průběhu výstavby. Co je jasné už nyní, je koncepce podvozku. Po několik dnech jsem našel vhodný koncept a zakoupím z USA plány na jeho výrobu. Takhle nějak přibližně bude vypadat podvozek.

dvojkolka-u
O výrobě budu psát a fotit či natáčet, pokud by někoho takové vozítko zaujalo, nechť je vám tato cesta inspirací.

PS: Pokud vás tato myšlenka nadchla, můžeme paralelně a společně dělat na výrobě stejného kola vícekrát společně.

 

9 response on “Zahajuji výstavbu elektro VeloMobilu, aneb příprava na život bez auta

  1. zaujímavý nápad, rád si pozriem pokračovanie a rozbehanie vozidielka

    tá veta „Pane doktore vy jste s kochal“ je ale myslím s filmu Vesničko má středisková 🙂

  2. Jindra Dvořák

    Vláďo chyba, že nebydlím blíž, dělali bychom spolu rovnou dva, svářel bych, brousil a natíral, vrtal, řezal…
    Ať se Ti daří, Jindra

  3. Vladimíre, musím říct, že obdivuji, kolik věcí najednou stíháš, kolik věcí se ti daří financovat, přitom stále přicházíš s něčím novým.
    Vozítko vypadá pěkně, konečně vím, co se to u nás na cyklostezce mihlo před nějakou dobou… Nicméně, mojí praktické mysli přijde toto jako velmi nepraktické. Může něco takového na cestu? Na chodník? Na cestě bude brzdit provoz, na chodníku překážet…Bude dostatečně využívané, když má jen dvě místa – na rodinný výlet asi ne…Na nákup, co parkování? Neumím si to zkrátka představit…

    • Je to klasicke kolo z pohledu zákona, takže může bez problému na silnice. Vse co dělám je právě se záměrem, ušetřit a žít za co nejméně peněz. To že nepoužívám mobil, jen skype ušetřím. To že stavím hobítí domeček, nebudu muset platit žádný nájem, energie opět ušetřím, i na stavbě není to dům jako každý jiný za 3 či 4 miliony, ale měl by stát do 500 tisic. Opět tohle kolo -náklady na 100 km v autě jsou cca 250 kč plus servis pojistky, opravy atd, tedy několi tisíc za rok. Oproti tomu kolo nejsou žádné pojistky, když budu šlapat tak žádné náklady na benzín a když pojedu na elektriku tak je to 5 kč na 100 km. Takže vše co dělám je, abych do budoucna dokázal žít s čím dál méně…

      • A co zit rovnou jak bezdomovci, to bys taky usetril 🙂 Ne ted vazne, napad je to skvely jen by me zajimalo v cem je to lepsi od elektrokola? Chalu ze tim zakrytovanim, ale co treba vlhkost a strikajici voda ze spoda, nebo to ma i spodek zakryty? No a co v zime a chladnem pocasi, to taky nic moc, kdyz tam bude zima, nebo to bude mit nejake topeni? I kdyz slapanim se clovek asi taky zahreje.

  4. Juraj Lazar

    Paci sa mi ta myslienka a mam aj velmi sikovnych zvaracou ktori robia workoutove konstrukcie na vysokej dezign urovni a myslim ze by do toho sli .Ja sa zaujmam o dizajn tvary uz som robil v jednom dizajnovom studiu a mohol by som sa spolupodielat na kapotazi ( konopne vlakno s dalsimi materialmi )