Zamyšlení – Za vše co se děje si můžeme sami, aneb telefon = povinný údaj

zivot-bez-mobilniho-telefonu-f1Přátelé, víte proč si nikdy nestěžuji na druhé, nekritizuji vládu, nesdílím konspirační teorie o spiknutí a nepoukazuji na další zlo, které se děje na světě? Protože jsem přesvědčen a dnes vám ukážu drobný leč významný důkaz o tom, že nepotřebujeme nikoho kdo nás manipuluje a omezuje, protože si jako lidé vystačíme úplně sami…

Příběh života bez telefonu
Je to už tři čtvrtě roku, co jsem přestal používat mobilní telefon. Vůbec nic proti němu nemám, jen mě jeho používání nepřinášelo štěstí, ale spíše mě obtěžoval. Tak jsem se rozhodl ho přestat používat. Více o tom píšu zde. Pro spoustu lidí nemožné, či šílené 🙂 ale pro mě krásné… mám klid, přesně jak jsem si přál…

Reakce druhých
Kamkoliv přijdu, chtějí po mě telefonní číslo 🙂 I usměji se a odpovím: „Žádné nemám, mohu vám dát email“ Reakce jsou většinou různé, někdy úsměvy, jindy se poklepají na čelo zda jsem normální, ale také spousta lidí odpoví: „To bych chtěl také tak žít v klidu…“

Kámen úrazu eshopy, aneb Telefon = Povinný údaj
Neodešel jsem na stromy 🙂 Jen nepoužívám to co mě obtěžuje, tedy telefon. Ale ouvej, při nákupu na internetu, je téměř ve všech eshopech co nakupuji telefon povinný údaj. To znamená, že bez něj nemohu vyplnit objednávku a pokračovat dále. Proč ale? Zboží zaplatím dopředu a nechám si ho doručit. Nepodvádím, nelžu, jen nakupuji na internetu, tak proč musím mít telefon? Jinak nesmím dokončit objednávku…

Tak píšu 111 111 111 a do poznámky uvádím: Dobrý den, nejsem podvodník ikdyž jsem vyplnil fiktivní telefon, protože žádný nemám, o zboží mám zájem a ihned ho i uhradím a chci ho“. Proč mě majitelé eshopu nechtějí prodat zboži bez zadání mobilního telefonu? Nepočítají nebo nechtějí zákazníka, který nepoužívá mobilní telefon? Předpokládám, že odpověd by od majitelů eshopu zněla, kvůli dopravě, či ověření pravosti objednávky, ale není snad úhrada objednávky dostatečným důkazem?

Proč píšu tento příběh, proč tohle zamyšlení?
Jen chci ukázat na jednu zásadní věc. Jsme to my lidé kdo tvoříme budoucnost sami sobě a svými činy a rozhodnutími i svému okolí. Tahle zásadní drobnost, kdy si majitelé eshopů rozhodli dát telefonní číslo jako povinný údaj, tak zahájili či přispěli k vytvoření paradigmatu : „člověk = člověk používající mobil“ a pak za pár desítek let, možná i méně, se budeme divit či rozčilovat a na sociálních sítích sdílet, že zákonem bylo stanoveno, že po narození dítěte při odchodu z porodnice a rodným číslem si rodiče odnesou SIM kartu dítěte a dítě je povinno nosit a mít své telefonní číslo celý život u sebe…

Je to fikce, přeháním či budoucí realita?
To já nevím, to záleží na nás všech, jak se budeme k sobě jako lidé chovat. Někteří majitelé eshopů už rozhodli, telefon = povinný údaj. Záleží na tom co děláte vy a jak se chováte k druhým. Zda ve svoji práci budete také chtít nekompromisně bez toho aniž by jste se zajímali a dali svobodu života a volby po druhých telefon, či cokoliv jiného o čem si vy myslíte, že druhý přeci používat či dělat musí…

Vše co děláme a jak se rozhodujeme, vytváří nejen naší budoucnost, ale ovlivňuje i druhé, na to nezapomínejme v našich rozhodnutích…

PS: Omlouvám se, pokud jsem se dotkl majitelů eshopů, kteří nemají tento povinný údaj, ale na všech eshopech, kde nakupuji, bohužel je… a proto v článku píšu „někteří majitelé eshopů“, nikoliv všichni.

S úctou, láskou a úsměvem přeji krásný den 🙂
Vladimír

 

 

 

3 response on “Zamyšlení – Za vše co se děje si můžeme sami, aneb telefon = povinný údaj

  1. Já osobně nemusim tolik mobil, kvůli tomu, že je to vysokofrekvenční zářič a má velký vliv na člověka a jeho pozornost. Mobil mám, většinou vypnutý, když já něco potřebuji nutně, zapnu ho…. když volám, pouze přes zapnutý nahlas reproduktor abych si ho nemusel přikládat k hlavě. njn pár pravidel to chce 🙂

  2. Tiez som narazil na tento problem.
    A ked mi odmietli predat tovar som to dal na SOI.sk asi po 3mesiacoch ten Eshop akceptoval aj email notifikaciu.

    Ked odomna chcel operator telefonne cislo tak som vysvetlil ze som sluchovo postihnuty a staci mi email a zase som pochodil.

    Pevna linka casto vyhodi ze neplatny format. Dokonca niekde odmietnu a ziadaju mobil. Na slovensku pevna nevie primat SMS-ky.