Pět Tibeťanů – cvičení 6 cviku neboli šestého tibeťana

Po 14 dnech intenzivního učení a soukromé výuky jsem úspěšně zvládl a každý den cvičím sestavu Pět Tibeťanů. Jako vždy, jakmile něco zvládnu tak jdu dále 🙂 Zjistil jsem, že existuje i šestý tibeťan a to byla pro mně výzva, zvláště když je cvik údajně zakázaný nebo určen jen pro úzkou skupinu. Pojďme se na tento cvik (rit) podívat blíže.

 

Šestý tibetaň
Je vyvrcholením celého systému pěti cviků. Šestý tibeťan (rit) slouží k přeměně sexuální energie na tvořivost, dlouhý život, jasné myšlení a lásku. Cvikem se dosáhne aktivace tzv. energie kundaliní (popis energie kundaliní zde) a člověk dokáže transformovat sexuální energii na vyšší úroveň a využít ji ke svému plnohodnotnějšímu životu a dosažení svých cílů.

Proč se tedy říká a cvičí pouze pět tibeťanů a ne šest?
Co se mi podařilo dohledat, byl tento cvik v minulosti spojován s celibátem. Tedy, že ho mohli cvičit pouze lidé, kteří sexuálně nežili. Při aktivaci kundaliní se uvolňuje obrovská energie a pokud člověk není dostatatečně uvědomělý nebo připraven, může mít uvolění této síly údajně i velmi negativní následky. V dnešní době a podle nových interpretací cvičení pěti tibeťanů, není žádný důvod být v celibátu při cvičení tohoto ritu. Naopak tento rit napomůže kvalitněji a smysluplně prožívat sexuální život.
Co ale dnešní zdroje potvrzují, je nutnost opravdu zvážit, zda se cítíte a jste připraveni pro uvolnění a zpracovní energie kundaliní.

Cvičím 🙂
Já osobně jsem nadšen z prvních pěti cviků, takže jsem se hned rozhodl a zařadil do své ranní sestavy i šestý cvik. Za měsíc napíšu report, jaký na mně má vliv cvičení celé sestavy.

Jak cvičit šestého tibeťana?
Upozornění:
A. Zvažte zda jste připraveni na tento cvik. Pokud ano, tak následující návod přijměte na vlastní odpovědnost.
B. Pozor – šestý tibaťan se opakuje každý den pouze 3krát, nikoliv 21krát jako ostatní cviky.

Postup:
1.Postavte se vzpřímeně, chodidla od sebe vzdálená na šířku ramen.
2.Pořádně vydechněte.
3.Předkloňte se, tak aby trup byl téměř v pravém úhlu a rukama se opírejte o kolena.
4.V předklonu zkuste vytlačit poslední zbytky vzduchu z plic a bradu tiskněte k hrudníku.
5.Narovnejte se, aniž by jste se nadechli a přitlačte ruce na kyčle, mírně zvedněte ramena.
6.Zatlačte břicho a žaludek co nejvíce nahoru a zatněte PC sval*.
7.Zkuste takto vědomě se zadrženým dechem vydržet 10 – 15 sekund a prociťujte tento stav. Měli byste cítít vír, energii stoupající z pánve směrem nahoru po Vaší páteři.
8.Před nádechem uvolněte břicho a pomalu se nadechněte nosem.
9.Uvolněte se a prodýchejte. Nádech nosem a výdech ústy.
10.Doporučené opakování cviku je tříkrát denně.

*PC sval – je mezi kostrčí a stydkou kostí

Video ukázka šestého tibeťana

 

8 response on “Pět Tibeťanů – cvičení 6 cviku neboli šestého tibeťana

  1. Dekuji za vasi stranku .Polozite si otazku proc vetsinou lide pisi bludy uvas jsem byl velice spokojen.Zacal jsem cvicit 6 tibetana diky vam a mohu rici ne jen ze se tato sexualni energie pretvari na jiny potencial ale pokud cilevedomne meditujete ty vyze jsou velice silne .Takze vasi stranku doporucuji .Preji hezky den .Marian

      • kdyba si lidi jen přečetli jogu . hatha jogu . bikram jogu ,tajči, iting tinng,osm kusu brokátu, čchi kung.kawasakiho cvičení..,,, no řekl bych od nejstarší asi hatha jogy pak by měli jakesi vzdělání…sám jsem obezní a léčím se a všecko znam . dokonce piju štávy z juice tygera odštavuju. nesnáším slovo odštavnovač. to je mi nepřirozené. a nějak se nemohu dostat do stavu kdy jsem vitarian ,. takže žeru maso ale cítím učinek enzimu z ovoce a stále se vše zlepšuje ,..hlavně díky těm enzimum a tem vitemínum diky tomu juice tygeru vlastně konzumuji zeleninu kterou bych vživotě snad ani neochutnal. a je to skvělé i tyto všechny stránky jsou skvělé a všichni lidičky jsou skvělí at začatečníci či pokročilí duležite je že jsme naleděni na stejné hodnoty……..čaues Miroslav

  2. Dobrý den, již několik let cvičím pravidelně každý den 5 tibeťanů i s šestým cvikem. Jsem s touto sestavou spokojena a cítím se dobře. Ale při cvičení 6. cviku nepociťuji nic, je to pro mě jen další cvik. Vy píšete, že je to uvolnění energie kundalini a že máme zvážit jeho cvičení. Chci se Vás zeptat, jestli tedy Vy po měsíčním cvičení cítíte na sobě nějakou změnu co se týče tohoto 6. cviku. Děkuji.

  3. Antonín Němec

    Dobrý den,jsem velice rád,že jsem mohl vidět vídeo s Lucií,nechtěli jste dělat reklamu CHlorele-Pirendoza a zelenému ječmenu,můžete prosím zdělit kde se dá objednat tyto produkty,pokud to nedoporučujete ze zelené lékárny,děkuji za Vaši odpověď.

  4. Ahoj Vladimír. Keď som si čítal, že sa snažíš aktivovať hadiu silu a zaujímaš sa aj o pránu napadlo mi ,že by ťa mohla podporiť kniha „Tajné nauky Tibetu“ od českého autora Eduarda Tomáša, ktorý si myslím, že toho veľa vie.

  5. Pěkný den,
    proč není 6. Tibeťan určen pro každého a jak poznám, že jsem připraven(a)???
    Děkuji

  6. Cvičím už třetí měsíc a začal mi dělat problémy čtvrtý Tibeťan. To je ten, u kterého se stojí na špičkách nohou. Začaly mne bolet palce. Má někdo taky tuhle zkušenost?